fbpx
KOLUMNA SEJEMSKEGA POPOTNIKA / Do nove hiše na MOS-u v enem dnevu
15/09/2019
MOS-ovi podjetni talenti: Simplaner / Noprintz / GO4GOAL
15/09/2019

Država partnerica Črna Gora: “S Slovenci smo si v marsičem podobni …”

52. MOS je letos v veliki meri oplemenitila tudi predstavitev letošnje države partnerice, Črne Gore, ki je stkala nove vezi med slovenskimi in črnogorskimi podjetniki. »S predstavitvijo na sejmu smo zelo zadovoljni, naši podjetniki pa so dosežke črnogorskega kmetijstva in gastronomsko ter drugo ponudbo, predstavili na najboljši možen način. Za nas je pomembno povezovanje kmetijstva in turizma, s Slovenci pa smo si v marsičem podobni,« je poudarila Irena Kovačevič iz ministrstva kmetijstva in ruralnega razvoja Črne Gore.

 

Obiskovalci sejma imajo tako še danes priložnost poskusiti tradicionalne suhomesnate izdelke, njihov odlični pršut, pa sir, vino, sadno žganje, ekološka žita, sadne izdelke, sladoled, oljčno olje, zdravilne rastline in črnogorski med, ki je končno dobil tudi svojo lastno blagovno znamko. Ne smemo pozabiti niti na prestižne izdelke iz usnja, ročno pletene volnene preproge, pa tudi naravno kozmetiko na osnovi medu. »Zelo smo zadovoljni z udeležbo na sejmu. Pripomogel je k promociji izdelkov, pomagal nam je, da ustvarimo nova sodelovanja in nenazadnje, ljudje so opazili naš trud in izdelke, ki so domači, in ki se proizvajajo na tradicionalen način,« je poudarila Marija Đukić, managerka podjetja Vinarija Đukić.

»Na sejmu sem prvič in sem izjemno zadovoljen, ker sem tu spoznal veliko število kmetov, ljudi, proizvajalcev, izmenjali smo izkušnje, razmišljanja in se pogovarjali o načinih sodelovanja. Gre za sproščeno obliko sejemskega nastopa, ki mi je zelo všeč. Slovenci so zelo prijazni, korektni, tako da se potrjuje eno veliko prijateljstvo med nami, nenazadnje imamo tudi veliko skupnega. Tudi v prihodnje se želim pojavljati na sejmu in nadaljevati tradicijo,« je bil jasen Ljubomir Vukadinović, kmet iz Mojkovac, ki se sicer ukvarja z organsko proizvodnjo jabolčnega soka in soka aronije.

 

»Vtisi s sejma so odlični. Dobili smo tisto, kar smo pričakovali, to je nova poslovna sodelovanja, znanstva. Predstavili smo svoje izdelke, Slovence pa pozivamo, da pridejo v Črno goro in poskusijo naše izdelke, ki so že utrli pot v najboljše hotele in restavracije,« je povedal Željko Macanović iz kmetijskega gospodarstva Macanović, ki se ukvarja z organsko pridelavo žitaric, to je ajde, pire, rži in ječmena in vse to predeluje v moko.

V najelitnejših restavracijah in hotelih črnogorskega primorja pa je moč okusiti tudi nekaj mesecev svež organski sladoled, ki smo ga imeli priložnost oceniti tudi mi: »Gre za sladolede, ki so brez glutena, stoodstotno naravni, brez konzervansov in brez arom, govorimo pravzaprav o italijansko-črnogorskem izdelku. Sestavine za izdelek so črnogorske, mleko je črnogorsko, sadje je črnogorsko, tako da dobimo domač črnogorski sladoled. Izjemno smo zadovoljni z obiskom sejma, predvsem smo zadovoljni, ker smo imeli priložnost, da se kot mlado podjetje predstavimo na tako pomembnem sejmu kot je MOS. V čast si štejem, da stojimo ob bok dolgoletnim priznanim črnogorskim proizvajalcem, velika zahvala pa gre investicijsko-razvojnemu fondu in gospodarski zbornici ČG, ki so mi omogočili to sejemsko predstavitev,« je bila navdušena izvršna direktorica podjetja Mille Baci, Bojana Otašević.

 

»Vesel sem, da sem po dvajseti letih ponovno v Sloveniji. Slovenija je naša prijateljska država, tukaj predstavljamo specifične izdelke iz naših krajev oziroma izdelke, ki jih slovensko tržišče sigurno še nima. Govorim o vinu iz aronije in borovnice, pa džemu iz aronije in borovnice, z osmozo sušena aronija, pa tudi kis iz divjih jabolk ter nekateri drugi izdelki. S sejmom sem več kot zadovoljen, dosegel sem dogovor z GEA produktom, da naši izdelki organskega porekla pridejo na evropsko oziroma slovensko tržišče,« je povedal Ivan Ašanin iz kmetijskega gospodarstva Mojkovac.

 

Seveda se na sejmu predstavljajo še številni drugi, zaradi katerih lahko zadovoljimo naše brbončice in si napasemo oči. »MOS je za nas ključnega pomena, še zlasti, če upoštevamo, da smo na tem sejmu nadgradili ekonomsko sodelovanje, predvsem sodelovanje med podjetji, zaradi tega pa tudi skupno ekonomsko sodelovanje. In ne le ekonomsko sodelovanje, tu smo predstavili našo kulturo, tradicijo in pokazali, da nas to tržišče zanima. S Slovenijo imamo že vrsto let dobre poslovne odnose, to je mednarodne, pa tudi politične,« je poudaril predsednik Gospodarske zbornice Črne gore, Vlastimir Golubović.

 

Gospodarsko sodelovanje med obema državama se iz leta v leto povečuje, je še povedal Golubović: »Lani smo dosegli okoli 90 milijonov evrov blagovne menjave, raste tudi število turistov. Črno goro je lani je obiskalo več kot 22 tisoč turistov, ki so ustvarili okoli 100 tisoč nočitev, znaten pa je tudi delež črnogorskih turistov, ki obiščejo Slovenijo. Lani jih je bilo več kot 12 tisoč, ustvarili pa so za okoli 30 tisoč nočitev. Zelo pomemben je tudi delež slovenskih investitorjev v Črni gori.« Svoj kapital je tam vložilo že okoli 150 slovenskih podjetij in sejem je morda priložnost za spodbudo novih investicij.

»Glede na dejstvo, da je Slovenija članica EU, je to velika priložnost, da naša mala in srednje velika podjetja predstavijo svoje izdelke. Njihova pričakovanja so bila vzpostaviti čim večje število kontaktov, pa tudi spoznavanje nekaterih standardov in postopkov, ki jih čakajo, ko bo Črna gora del Evropske unije, kako in na kakšen način lahko nekdo izboljša svojo proizvodnjo, kako nadgradi svojo storitev, na kakšen način lahko osvojijo tržišče, kako naj govorijo s kupci izdelkov. Ob tem je šlo tudi za promocije črnogorske države, da, kot bodoča članica Evropske unije, na kakovosten način predstavi svoj potencial in področja turizma, energetike, kmetijstva, predelave lesa. Verjamem, da ima Črna gora zares velik potencial in da bo zares vzorna članica EU ne glede na njeno velikost,« je povedal predsednik Razvojno – investicijskega sklada Črne gore, Zoran Vukčević.

 

WEB FAIR