fbpx
Kako do popolne visoke grede
16/03/2019
Slovenija naj postane čebelarska država!
16/03/2019

Če že ‘škripate’, si pomagajte z naravo

»Bolezen sklepov danes prizadene eno od treh oseb, po 65. letu vsakega drugega. Število obolelih naj bi do leta 2040 poraslo za 50 odstotkov. Namesto protibolečinskih tablet si lahko sami pomagamo z naravo,« je na predavanju Kako poskrbeti za vitalnost sklepov, v okviru sejma Altermed, poudarila Adriana Dolinar iz Združenja za obuditev celostnega človeka.

Artritis, tega je več kot sto oblik in je zlasti pogost pri predebelih, pri osebah s porušeno črevesno floro, sladkornih in srčnih bolnikih, še največ pa pri psihično obremenjenih. Postaja tudi resna težava otrok in mladostnikov. V Ameriki za njim zboli vsak 250. otrok. Težave s sklepi lahko občutimo na različne načine: boli nas, imamo oteklino, otrdele sklepe, povišano telesno temperaturo, šepamo ali postanemo nerazložljivo utrujeni. »Če le blažimo bolečine in ostale tegobe, ne odpravljamo pa vzrokov, podpiramo propadanje sklepov, kar običajno vodi do operativnih posegov, pri katerih nam zamenjajo sklepe. Ko zamenjamo koleno, pa spremenimo tudi statiko telesa. Zato preden pride do operacije, raje storimo vse, kar je v naši moči, da do posega ne pride,« poudarja Dolinarjeva.

Namesto protibolečinske tablete, najprej raje popijmo kozarec vode, ker je za boleče in vnete sklepe lahko kriva dehidracija telesa. Ta povzroči krčenje mišic, izsuševanje in obrabo medvretenčnih ploščic, izsuševanje sklepne tekočine in hrustanca ter njegovo zakisanost. Dnevno bi morali popiti vsaj liter ali dva.

Poskrbimo tudi za protivnetno hrano in to takšno, ki bo pomagala pri razkisanju telesa. Naj bo ekološka, bogata z žveplom, ki jetrom pomaga pri razstrupljanju. Živila naj bodo polna encimov, omega – 3 maščobnih kislin, bogata z vitaminom A in C, priporočljiva pa je tudi kostna juha, ki sklepe oskrbi z glukozaminom, hialuronsko kislino, magnezijem, kalcijem in kolagenom.

22 različnih študij dokazuje, da vitamin D pomaga obnavljati sklepe in zmanjšati bolečine ob osteoartritisu. Skupaj s kalcije zmanjšata indikatorje tihega vnetja v telesu. Če že nismo dovolj na soncu, poskrbimo, da v telo vnesemo vitamin D s hrano; z gobami, jajci, mlekom, jetri in mesom pašnih živali. Za razkisanje telesa je zlasti pomemben kalcij – telo varuje pred širokim spektrom težav, na primer pred vnetji in osteoporozo. Če vzamemo več kot 600 mg kalcija, primanjkuje pa nam magnezija, bora in K2, se nam kalcij nalaga v kosteh in pride do ateroskleroze. 700 mg magnezija dnevno – tega dodajamo zato, ker je današnja hrana osiromašena – zmanjša bolečino in vnetje pri osteoartritisu in zavira propad hrustančnih celic. Največ ga najdemo v eko zeleni listnati zelenjavi, oreščkih, kostni juhi, stročnicah in kostni juhi. Vnos vitamina K2 bo poskrbel, da kalcij pride do kosti in ne v mehka tkiva, ter za prerazporejanje načno naloženega kalcija. Bor, zaužili naj bi ga od 3 do 25 miligramov dnevno, krepi kosti, pospeši celjenje in spodbudi obnovo hrustanca.

Za zmanjšanje težav je pomembna tudi zmerna telesna aktivnost, ki pospeši krvni obtok, izboljša izločanje strupov in sprejem hranil. Telovadimo z glavo in izberimo takšne aktivnosti, pri katerih bomo tudi mislili oziroma bomo pozorni na dihanje – tai či, či gong, plavanje, tudi bosonoga hoja, ki aktivira akupresurne točke, s katerimi poživljamo celo telo.

Med najpomembnejšimi ukrepi za odpravo bolezni pa je minimalizirati stres. Stres sklepom krade vitamine in minerale, vpliva na porast vnetij in oslabi imunski sistem. Rešitev je torej v tem, da se znebimo vseh negativnih čustev, sprostimo mišice in poskrbimo za sproščanje v naravi. Ker smo živa bitja in del narave, so tudi rešitve tam, v naravi.

 

WEB FAIR