fbpx
POMEMBNO OBVESTILO ZA RAZSTAVLJAVCE
21/07/2020

CELJSKI SEJEM IN EXPO BIRO – V DOBREM IN SLABEM ŽE 30 LET

MOS bo letos zaživel v spletni obliki

 

Podjetje Expo biro letos praznuje svoj pomemben jubilej, hkrati pa mineva tudi 30 let, odkar so postavili svoj prvi šotor – in to ravno na Mednarodnem obrtnem sejmu (MOS), ki bi moral v prihodnjem tednu zaživeti že v svoji 53. izvedbi. Čeprav letos zaradi COVID-19 prvič od samih začetkov sodelovanja njune moči ne bodo združene v fizični obliki, sta se podjetji združili v proslavi skupnih uspehov in dolgoletnega sodelovanja. Celjski sejem bo tako letos prvič organiziral SPLETNI MOS – digitalno oživitev dogodka s tradicijo, ki ga bo skupaj s podjetjem Expo biro ob obletnici proslavil in predstavil na novinarski konferenci v sredo, 16. 9. 2020, ko bi se MOS po pravem tudi pričel.

 

Direktor podjetja Expo biro Rado Vračko se spominja, da je bilo pred 30 leti zelo malo privatnih podjetij za postavitev velikih šotorov. “Ocena, da bi to lahko bila dobra dejavnost, je bila prava. Še danes je, oziroma bi bila, če nebi bilo ukrepov zaradi COVID-19,” pravi direktor. Uspešen prodor na trg jim je omogočila ravno postavitev šotora na MOS-u. Kmalu so se spletla partnerstva tudi z ostalimi sejmarji v Sloveniji, ki so z njihovo pomočjo pokrili povpraševanje razstavljavcev, ki je preseglo razpoložljive fiksne sejemske hale. Tudi izvršni direktor Celjskega sejma mag. Robert Otorepec se spominja prvega sodelovanja. “S podjetjem Expo biro sodelujemo že od njihove ustanovitve, torej celih 30 let. Več čas so bili zanesljiv partner za postavitev montažnih sejemskih dvoran, kar je za naše podjetje najbolj pomembno. Nikoli nismo bili v skrbeh, da kaj ne bo pravočasno pripravljeno, ali da montažne dvorane vsako leto ne bodo posodobljene z najsodobnejšimi trendi na tem področju,” dodaja. Po 30 letih se lahko pohvalijo z montažo šotorov na Olimpijski igrah v Lillehammerju, Atenah, Torinu, Londonu in Sočiju, sodelovanjem na Formuli 1, postavitvijo tribun in šotorov na Zlati lisici, na Festivalu Lent, Pokalu Vitranc, Planici in še bi lahko naštevali.

 

Časi so danes vse prej kot jubilejni 

 

Kljub večnemu optimizmu pa je trenutno stanje “nekaj najslabšega, kar se je industriji sejmov in dogodkov lahko zgodilo,” kot pravi Otorepec. Sejmi in dogodki se namreč načrtujejo in pripravljajo leto in tudi več vnaprej in jih ni mogoče pripraviti v mesecu ali dveh po prejetju zelene luči. “Upad prihodkov v primerjavi z lanskim letom bo v našem podjetju znašal dobrih 80 %. Od sejmov, ki so naša glavna dejavnost, smo uspeli izpeljati le januarski sejem Agritech. Tik pred zdajci smo morali odpovedati sedem marčnih sejmov, pri katerih smo že imeli velike stroške oglaševanja in postavitve, nato smo bili prisiljeni odpovedati tri aprilske sejme, naš največji in tudi največji slovenski sejem – septembrski MOS, ter sejem Eroticland, ki je bil načrtovan za konec meseca novembra,” pojasnjuje.

 

Tudi podjetje Expo biro se trenutno srečuje z izpadom prihodka, zato ima 30. obletnica rahlo grenak priokus. “Marca smo z uvedbo omejitve združevanja in gibanja oseb čez noč izgubili vsa naročila s področja izposoje tribun in šotorov ter z dogodki povezanih montažnih storitev v tujini. Enako je še danes – zaenkrat sprostitev teh omejitev ni na vidiku, v zadnjem času se spet celo zaostrujejo,” pojasnjuje lastnik podjetja Miha Železnik in izpostavlja, da je največji problem negotovost. Na srečo pa ima podjetje nekaj asov v rokavu, saj nudijo tudi program proizvodnje izdelkov iz platna, industrijske objekte in izposojo gradbenih odrov, ki so ves čas epidemije potekali brez večjih negativnih vplivov, in je tako še danes.

 

Pogumno naprej v “novo sedanjost”

 

Celjski sejem bo letos prvič po več kot 50 letih moral slavni MOS izvesti na malo drugačen način. Med 8. in 22. oktobrom 2020 bo tako spletni MOS poskrbel za digitalno oživitev dogodka s tradicijo, ki bo za “obiskovalce” brezplačna. Svetovalnice v živo, pogovori in informacije iz prve roke v živo s pomočjo klepetalnikov, ekskluzivne sejemske ugodnosti, predstavitev aktualnih novosti, hitra primerjava ponudnikov in vse informacije na enem mestu, skoraj tako, kot če bi bili na sejmišču. Spletna izvedba pa je ugodna tudi za razstavljavce, saj jim omogoča precej nižji vložek – tako finančni, kot organizacijski; večji doseg, dostop do obstoječih in novih strank, transparentna in hitra analiza uspešnosti predstavitve – in to vse iz lastne pisarne.

 

Novi sedanjosti pa se prilagajajo tudi v podjetju Expo biro. “Trenutni prioriteti sta nedvomno krepitev in tržne aktivnosti na področju programov, ki jih tudi v času COVID-19 lahko izvajamo,” pojasnjuje Železnik in dodaja, da so vzporedno tudi v kontaktih z vsemi partnerji s področja dogodkov ter da spremljajo situacijo in se pripravljajo na ponoven “štart”. “Še naprej bomo vlagali v razvoj in sledili novitetam na tem področju, jih uvajali v našo ponudbo in tako ohranjali mesto vodilnega ponudnika visokokakovostnih začasnih prostorskih rešitev v Sloveniji ter hkrati povečevali svoj delež v sosednjih državah,” pravi. Že leta so tudi sami razstavljavci na MOS-u in so ob jubileju najbolj ponosni ravno na to partnerstvo. “Da sodelujemo že 30 let je dokaz, da gre za sodelovanje z obojestranskim zadovoljstvom in spoštovanjem ter za pravo poslovno partnerstvo,” pravi direktor Vračko in razlaga, da sta sodelovanje pred 30 leti pričela gospod Franc Pangerl, danes predsednik upravnega odbora Celjskega sejma, in gospod Blaž Železnik, ustanovitelj družbe Expo biro, danes pa ga nadaljujeta gospa Nina Ermenc Pangerl in Miha Železnik ter se tako partnerstvo prenaša že v drugo generacijo. “Upamo in verjamemo, da bodo na naslednjem MOS-u zopet postavljeni naši šotori,” še dodaja.

 

SPOROČILO ZA JAVNOST pripravila Maša Belak ([email protected]).

 

 

WEB FAIR